Enda mer Tobago!


Stemning fra den blå kafeen på Store bay. I Store bay traff vi Stavanger-båter: Svein i "Torhild" og Siv og Jan i en båt vi ikke husker navnet på. Kjekt å treffe "kjente"!


Souvenirselger fra Trinidad. Kjøpte noe kalabass-greier av ham.






Typiske Tobago-butikker.


Endelig tunfisk! Vi har lært oss å bruke mindre kroker, nå har vi jo faktisk en sjanse til å få fisken opp! Den bet på på strekket mellom Store bay og Castara.


Den lille landsbyen Castara. Måtte dra videre herfra før vi ønsket, for det var litt dårlig ankerfeste.
Må nesten fortelle om denne morgenen, når jeg, Turid tok morgenbadet: Såpe i håret, under armene og et annet visst sted og hopper i havet. Når jeg ligger der og vasker meg, ser jeg en fisk som jeg tror er barracuda mellom meg og båten. Panikken tar meg og jeg hyler og svømmer rett over den, for å komme meg opp. Helge prøver å roe meg ned med å si at det er bare en hai...
Det er faktisk to haier, men visstnok ufarlige og bare 60 cm lange. Sugekopper på skallen, så de har kanskje hengt under båten? SveinOlav hadde akkurat sluppet ut oppvskvannet, så de var vel der for å spise smuler. Litt mer pysete med badinga nå om dagen.


Her er reisenruten vår på Tobago. I tillegg har vi reist en del på land.


Kveldsstemning i Castara.


Jungeltrekking: Junior er guiden vår, ikke alle "waterfalls" som imponerer oss nordmenn..


Kakaofrukt.




Vi visste ikke at var krabber i jungelen! Men de er ganske sky, stikker inn i hulen før vi rekker fram. Men her er i alle fall bevis for at de finnes.


Mut-mut fuglen.


Jungeltrekking. Kolibriene likte godt disse.


Pirate bay, en fin liten strand ved ankringsplassen i Charlotteville.


Litt grumset vann pga en del vind og regn, men vi må jo prøve.


Kokken på vår favoritt-kafè i Charlotteville. Gutten lager steingod mat på 4 kvadratmeter kjøkken.


Skjønneste politistasjonen.


For de som ikke har egen seilbåt: Det går an å leie her nede!


Til og med hundene er late på Tobago.


Pelikaner i fleng :)




Helge sin bursdag! Det blir på ekte Helge-vis: Den gamle speideren får bålbrente pølser og finner en stor gresshoppe.